Skip to content

שארית שליה רשלנות רפואית, מתי ניתן לתבוע

    בואו נדבר על שארית שליה רשלנות רפואית. שארית שליה לאחר הלידה היא דבר שכיח, אך אם לא תטופל כראוי, הדבר עשוי לגרום לנזק רב. ואכן, כבר היו מקרים בהם אנשים חיפשו עורך דין מומלץ רשלנות רפואית לצורך תביעות משפטיות הקשורות לנושא זה.

    הרשו לנו להסביר את הנושא בצורה רחבה יותר.

    השליה עוטפת את העובר ברחם. לאחר הלידה של התינוק, השליה, שהזינה וקיימה את ההיריון, נפלטת מגוף האם. זה אמור להתרחש באופן טבעי, אך לא תמיד מתרחש בצורה יעילה, ויתכן מצב בו שארית מהשליה תישאר ברחם. אלו הן רקמות מתות שצריכות לצאת, ואם לא יצאו הן עשויות לגרום לזיהומים קשים.

    עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

    מהי שליה שארית?

    שארית שליה מתייחסת לגירוש לא שלם או חלקי של השליה לאחר הלידה. זה מתרחש כאשר רקמת שליה מסוימת נשארת מחוברת לדופן הרחם במקום להשתחרר במלואה. מצב זה יכול להיות מזוהה במהלך בדיקה לאחר לידה או אם מופיעים תסמינים כגון דימום ממושך או זיהום.

    ישנם גורמים שונים העשויים להביא למצב זה. חלקם גורמים ביולוגיים טבעיים, וחלקם קשורים לתהליך שבו בוצעה לידה (או הפלה). אם שאריות שליה נשארו ברחם, וניתן טיפול נכון בזמן, ניתן להימנע מסיבוכים ובעיות אשר עשוית אפילו לפגוע בפוריות. ולכן כאשר ישנם סיבוכים, ישנו חשש כי זהו מקרה של שארית שליה רשלנות רפואית.

    איננו רוצים לקבוע בוודאות כי זו היא רשלנות רפואית, ולכן השתמשנו במילה חשש. הרפואה היא עניין מורכב, וכל מקרה הוא שונה וייחודי. לא ניתן לקבוע האם שארית השליה היא תוצאה של רשלנות, או משהו שהתרחש בנסיבות סבירות. יש לבחון באופן מעמיק את המקרה ואת התנהלות הצוותים הרפואיים.

    שארית שליה רשלנות רפואית

    מהם הסיכונים הקיימים בשארית שליה ? ובכן הסיכונים הקיימים יכולים לכלול דימום, זיהומים, נקבים ברחם ובעיות פוריות בהמשך.

    נוכחות שאריות השליה ברחם עלולה לגרום לדימום רב, ואיבוד דם מוגזם. וזהו גם מצע להתפתחות חיידקים היוצרים זיהומים מסוכנים. שארית שליה רשלנות רפואית יכולה להיות גם רשלנות בניסיונות להוציא את השליה, דבר שבפני עצמו עלול לגרום לנזקים לרחם. וכל זה ממשיך ומוביל לבעיות של פוריות, והגדלת הסיכוי להפלות בעתיד.

    אבחון וטיפול

    על מנת להימנע מהבעיה עומדים לרשות הרופאים אמצעים שונים. ראשית כל הם צריכים לשים לב לתסמינים הקלינייים, אך כמובן שעומדים לרשותם כלים כמו אולטראסאונד או MRI. ובמידה והבעיה זוהתה, הם צריכים לפעול במהירות.

    שארית שליה רשלנות רפואית יכולה להיות גם רשלנות בזיהוי, וגם טיפולים רשלניים שניתנו לאחר זיהוי המצב. הטיפולים עשויים לכלול הסרה ידנית באמצעות הליך כירורגי, טיפולים תרופתיים ואחרים. מקרים קיצוניים הם הסרה של הרחם, וזהו כמובן המצב ממנו אנו רוצים להימנע. אם מטופלת הגיעה למצב שבו נדרשת הסרת רחם, ישנה סבירות גדולה כי זה בעקבות התרשלותם של הרופאים לטפל בבעיה בזמן. עורך דין מומלץ רשלנות רפואית יסייע לכם לבדוק זאת.

    שארית שליה רשלנות רפואית

    עורך דין מומלץ רשלנות רפואית

    שארית שליה היא אינה דבר שכיח, ופחות הסיבוכים של שארית השלייה. בדרך כלל הרופאים מזהים זאת בזמן, ומצליחים לתת את הטיפול המתאים. נדרשת ערנות של הרופאים, וגם של הנשים לאחר הלידה – יחדיו ניתן לגלות ולהעניק טיפול הולם.

    אם נפגעת מסיבוכים של שארית שליה, ישנו חשש כי זוהי שארית שליה רשלנות רפואית. לא ניתן לקבוע מראש באופן חד משמעי, יש לעשות בדיקה מעמיקה. הבדיקה היא גם רפואית וגם משפטית, והיא נעשית בשילוב עם רופא מומחה ועורך דין רשלנות רפואית.

    נכתב ע”י Avinu.co.il קידום אתרים
    Avinu