Skip to content

טיפול שורש מחיר: כל מה שאתה צריך לדעת

    יש לך כאב שיניים שלא עובר? יתכן שאתה זקוק לטיפול שורש.  טיפולי שורש הם הליך דנטלי נפוץ שיכול לעזור להציל שן במצב קשה של עששת קשה. טיפול שורש הוא הסיכוי האחרון להציל את השן, וטיפול שורש מחיר הוא עניין שולי בהשוואה להשתלת שיניים (במקרה שתאבד את השן). אם תאבד את השן, התשובה לשאלה מחיר שתל זירקוניה תהיה כפולה ומכופלת…

    מהו הליך טיפול  שורש?

    מחיר שתל זירקוניה

    בשביל להבין מדוע טיפול שורש מחיר עולה יותר מסתימה רגילה, חשוב להבין את מורכבות ההליך.

    טיפול שורש הוא טיפול אשר נועד להציל שן הנגועה בעששת הממגיעה עד לשורש השן. במסגרת הטיפול מנקים ומסירים את כל הרקמה הרכה של השן הנגועה בעששת. ולאחר מכן מתבצע חיטוי ואיטום על מנת שחיידקים לא יגיעו לשם.

    טיפול שורש נעשה בהרדמה מקומית מכיוון שיש בו התעסקות בעצבים הרגישים שבשורש השן, זוהי גם הסיבה מדוע הדלקת גורמת לכאבים עזים. ההרדמה תבטיח לכם טיפול נטול כאבים.

    במהלך טיפול השורש, הרופא קודח בשן על מנת להגיע לשורש השן ולהסיר את הרקמות הנגועות. נדרשת כאן עבודה יסודית ושימוש במכשירים מיוחדים.

    לאחר שהתבצע הניקוי, יש למלא את השורש בחומר מיוחד וליצור סתימת שורש. אך שימו לב, מכיוון ששן שעברה טיפול שורש מאבדת מחוזקה וגם מהמראה, בדרך כלל יש צורך בכתר. הכתר יגן על השן, יעניק לה חוזק ועמידות, וגם יאפשר לכם ליהנות ממראה אסתטי. כיום ישנם חומרים מתקדמים שמהם ניתן לייצר כתרים חזקים ובעלי מראה טבעי התואם לצבע השיניים.

    במידה ואתם חווים כאב חזק, ואף נפיחות ורגישות באזור החניכיים, ישנה סבירות גבוהה כי מדובר בשן הזקוקה לטיפול שורש. חשוב לטפל בבעיה, ולא רק בגלל הכאב. העששת מתפשטת וגורמת לבעיות קשות. ולבסוף כמובן אבדן שיניים.

    אם יש לכם כאבים, גשו אל רופא השיניים. לרשות רופאי השיניים כלים שונים לביצוע אבחון, ובכללם גם תצלומי רנטגן. רופא השיניים יזהה אם ישנה בעיה, ובהתאם יעניק את הטיפול.

    השלבים בטיפול שורש :

    טיפול שורש טיפוסי כולל מספר שלבים:

    תהליך ההכנה – השלב הראשון הוא ההכנה. הרופא משתמש בהרדמה מקומית, ולאחר שההרדמה החלה להשפיע ניתן להתחיל לעבוד. ראשית כל הרופא יפתח פתח קטן בחלק העליון של השן על מנת להגיע לעומק תעלות השורש.
    ניקוי התעלות  – הרופא משתמש בכלים מיוחדים על מנת להסיר את הרקמות הנגועות. יש להבין כי תעלות השן נמצאות באזור עמוק ולא נגיש. גם מבנה התעלות אינו מאפשר גישה קלה ונוחה, וזהו אתגר גדול עבור רופאי השיניים. ניקוי יסודי של התעלות הוא תנאי הכרחי להצלחת הטיפול.
    שלב המילוי – לאחר שהתעלות נוקו היטב, יש למלא אותם. לרופאי השיניים חומר מילוי מיוחד אשר נועד לאטום את האזור בצורה הרמטית ולמנוע כניסת חיידקים.
    הנחת סתימה –  לאחר שהתעלות מולאו יש לעשות סתימה זמנית בחור שרופא השיניים יקדח.
    מעקב – בטרם משתמשים בסתימה קבועה או כתר, יש לוודא כי הטיפו הצליח. במידה והכל תקין הרופא יוכל להתחיל לעבוד על הכתר. את הכתר עצמו מכינים במעבדת שיניים על פי מידות שהכין הרופא.
    היתרונות של הליך טיפול שורש

    טיפול שורש מחיר

    טיפול שורש הוא צעד שצריך לעשות. זה לא משהו שאפשר לוותר עליו, מודבר בבריאות שלכם. טיפול שורש מחיר גבוה יותר מסתימות רגילות, זאת בשל המורכבות הרבה. קשה להגיע לשורשי השן, בעיקר כאשר מדובר בשיניים הנמצאות בחלקים האחוריים של הלסת. זה דורש סבלנות וזמן.

    טיפול שורש הוא ההזדמנות האחרונה להציל את השן. אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, או שאלות אחרות כמו מחיר שתל זירקוניה, פנו למרפאת השיניים.

    נכתב ע”י Avinu.co.il קידום אתרים